tisdag 6 mars 2012

Det finns redan - och kostar inte något

Ju mer jag ser ut över den av staden stipulerade muren (Fronter och Volvo GSIT) - desto mer ser jag. Grönt gräs. Möjligheter.

Saker jag sliter med finns redan ordnade. Så DUMT att jag inte visste, eller att nån tog reda på och berättade för mig och alla andra. Som detta med mina förbannelser över att Volvo ITs uppgraderingar (hur mycket KAN man uppgradera utan att ett system blir bättre? Oavbruten uppgradering till ansenlig kostnad utan märkbart resultat - det är min upplevelse av skoldatorns ständig "stäng inta av datorn, uppgraderingar") tar bort mina bokmärken. Svaret heter Diigo. Finns dessutom intressant material om Student learning with Diigo
Och så detta med att få PP till Youtube. Då finns PresentationTube.


Grönt gräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar