fredag 17 augusti 2012

Ny start - nystart?

Så är det dags igen - nytt läsår. Efter att ha varit sommarledig och ouppkopplad (ganska mycket i alla fall) har jag sakta dragit igång verksamheten igen. Tillsammans med alla kollegorna förstås. Och sedan i går med elever. Fast jag träffar dem inte på "allvar" förrän på måndag när också våra tvåor och treor dundrar in i lokalerna.

Att ny start också är ett tillfälle till nystart tycker jag har blivit väldigt tydligt i år. Det är när man "startar om" igen man orkar/kan/känner sig motiverad att ändra riktning lite, att göra de lite större förändringarna - eller de lite mindre med stora konsekvenser. Jag började mitt flippande vårterminen -12, inte där i november/december -11 när jag insåg att det gick. Och nu, hösten -12, märker jag ett nytt intresse från mina kollegor kring det här sättet att arbeta. Det är väldigt roligt.

Och annars är det väl som det alltid är i terminsstart? Tokmycket att göra, semestervanor i kroppen och i år en extra längtan efter MER SOL om man är en värmelängtare som jag. Business as usual.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar